Методичне об'єднання

Дисципліна в класі: 5 порад учителю

Як учителю навчитися «володіти аудиторією», втримувати увагу класу та «правильно» робити зауваження? Як поводитися, щоб учні не боялися, а саме поважали? Та як не дозволити «сісти собі на голову»? EtCetera зібрав п’ять цінних порад учителю.

МЕНШЕ СЛІВ
Чим менше слів – тим сильніший ефект. Будьте лаконічними. Коли людина говорить багато і швидко, це видає її хвилювання та нерішучість. Коли ви говорите коротко і по суті, це свідчить про підготовленість та впевненість у собі. Використовуйте прості синтаксичні конструкції та виражайте свої думки просто і зрозуміло. Так потрібна інформація не загубиться серед зайвих фраз.

НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ПЕРЕКРИЧАТИ УЧНІВ
Покажіть, що говоритимете лише тоді, коли в класі буде повна тиша. Так ви продемонструєте, що не збираєтеся ні з ким змагатися за увагу. Що вам вирішувати, хто коли говоритиме. Інколи для цього потрібно зупинитися та перерватися на півслові. Повторити ще раз, ще більше скорочуючи фразу та збільшуючи час паузи. І так до моменту, доки учні не втихомиряться.

НЕ ДОЗВОЛЯЙТЕ ВТЯГУВАТИ СЕБЕ У СУПЕРЕЧКУ
Не дозволяйте втягувати себе у діалог, який не стосується теми. Це особливо актуально, коли учитель робить зауваження, а учень «виправдовується» або починає сперечатися. Не відповідайте на «аргументи», повторіть власну вимогу чи зауваження. Звучить дещо безкомпромісно, але це ваше рішення і ви в ньому впевнені. Ваше завдання – відновити дисципліну.

МОВА ТІЛА
Вимагати тишини можна не лише словами, а й жестами чи поглядом. Щоб підкреслити важливість певних слів, поверніться до співрозмовника усім тілом. Дивіться у вічі, злегка нахиліться (цей жест свідчить про те, що у вас все під контролем). Коли даєте завдання, стійте на одному місці. Не потрібно жестикулювати, краще скласти руки за спину. І не відволікайтеся на сторонні справи.

НЕ ПІДВИЩУЙТЕ ГОЛОС
Коли вчитель втрачає контроль над класом, перший імпульс – підвищити голос, перекричати учнів. Насправді підвищення голосу свідчить про хвилювання та страх, і учні це дуже тонко відчувають. Інколи провокують ще більше. Щоб втримати увагу, краще говорити повільніше і тихіше. Знижуйте голос. Нехай учні в прямому сенсі цього слова прислуховуються до вас.



Підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови засобами мультимедіа
    
       Термін «мотивація» походить від англійського «move» – «рухати». Іншими словами, мотивація – це те, що рухає людиною, змушує її із завзятістю і наполегливістю виконувати те чи інше завдання і йти до поставленої мети. Мотивована людина легко досягає інтелектуальних, спортивних та творчих успіхів. 

Далі читайте тут https://drive.google.com/open?id=1lGAvA4W0cJ8ZIzCRs0fyPkf7319DrTvy
(Підготувала Івчук І.В.)



Методичні рекомендації викладання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році.
     Міністерство освіти і науки розробило та надіслало для практичного використання методичні рекомендації викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році.
      Рекомендації містять особливості навчання дітей у початковій школі та особливості викладання шкільних предметів учням 5-9-х і 10-11-х класів.
      Документ містить посилання на навчальні програми, за якими навчатимуться учні, форми оцінювання, види контролю їх знань, час для вивчення окремих тем, переліки нормативних документів, якими мають користуватись учителі-предметники та інші особливості вивчення кожного предмета.
     Інформацію щодо викладання іноземних мов читайте на ст. 27-36 даного документу.




Зразки дидактичних ігор для використання на уроках англійської мови в початкових класах.
Фонетичні, лексичні, орфографічні, граматичні ігри, скоромовки.
Читайте далі тут

(Підготувала  Пасічник В.О.)



Формування іншомовної компетенції учнів у навчанні читання

        Навчання іноземної мови у початковій школі полягає у формуванні елементарної комунікативної компетенції в основних видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні, читанні та письмі.
        У навчанні англійської мови велика увага приділяється читанню, тому що воно є важливим джерелом отримання іншомовної інформації і ефективним засобом навчання. Формування навичок іншомовного читання розпочинається з перших років навчання у школі.
       На початковому етапі закладаються основи цього важливого виду мовленнєвої діяльності: учні засвоюють літери англійського алфавіту, вони повинні назвати літеру і звук, який вона передає, вчаться читати слова, словосполучення, що дозволить їм читати вголос з правильним поділом вислову на змістові (смислові) групи і з повним розумінням текстів, побудованих на раніше засвоєному матеріалі. Учні, які закінчують початкову школу, повинні навчитися сприймати графічно представлену інформацію, переробляти, осмислювати і відтворювати її у розгорнутій (вголос) та згорнутій (мовчки) формі, тобто мають поступово ставати зрілими читачами.
          У світовій методиці навчання іноземної мови використовують 2 головних підходи до навчання читання вголос: метод читання цілих слів (whole-word method) і фонетичний метод (phonic method). Протягом багатьох років спостерігається постійна суперечка з приводу пріоритетності одного з цих методів.
         Метод читання цілих слів вчить дитину навчають розпізнавати слова як цілісні утворення, не розділяючи їх на букви і склади. Після того як дитина таким чином вивчить близько 50-100 слів, їй дають тексти, в яких ці слова часто зустрічаються.
         Фонетичний метод навчання читання вважається більш аналітичним, бо спрямований на навчання дитини читати звуки, а потім об'єднати їх у більші одиниці - слова. Фонетичний метод, який лежить в основі цієї навчальної програми, спрямований на навчання поетапного читання - спочатку звуків, звукосполучень, а потім об'єднання їх у більші одиниці - слова. Кожна буква вивчається в парі з картинкою.
         Я вважаю, що золотою є середина. З одного боку фонетичний метод використовується у вивченні рідної мови, для нас він є логічним: вивчаємо кілька букв і читаємо слова, складені з уже вивчених літер. З другого боку, молодші школярі (хоч вони здаються нам маленькими) здатні до асоціативного фотографічного запам’ятовування, і прекрасно зафіксовують у пам’яті дуже багато іноземних слів. Тому на уроках варто використовувати і вправи на читання, спрямовані на розпізнавання графем, і завдання на зорову пам’ять з лексичними одиницями по темі.

       Особливістю читання є тісна інтеграція з письмом, тому існує велика кількість вправ, спрямованих на одночасне формування  аспектів. Адже читання – це один із чотирьох видів мовленнєвої діяльності, всі аспекти мовлення тісно взаємопов’язані і спрямовані на оволодіння іноземною мовою як засобом комунікації.
(Підготувала  Онойко О.В.)


Значення технології активного навчання для навчання учнів іноземної мови

Хочеться, щоб кожна дитина розвивалася всебічно, і якщо в ній «дрімає» якийсь талант, то треба, щоб він розкривався на користь їй та іншим.. З метою успішного розв'язання даної проблеми вчителі застосовуюють в навчально-виховному процесі активні та інтерактивні методи роботи, які активізують діяльність учнів, розвиваючи їх творче мислення вміння розвиватися розмірковувати і приймати рішення.

Активний метод - це форма взаємодії учнів і вчителя, за якої вчитель і учні взаємодіють один з одним під час уроку і учні тут не пасивні слухачі, а активні учасники уроку.
Читайте далі тут
(Підготувала  Пасічник В.О.) 






Використання різних видів наочності на уроках англійської мови під час вивчення лексики

Навчання практичного володіння іноземною мовою неможливе без широкого використання наочних посібників: зорових, слухових та зоро-слухових. Вони відіграють важливу роль протягом усього процесу навчання іноземної мови, починаючи із засвоєння нових слів і закінчуючи вмінням спонтанно висловлюватись іноземною мовою. 
Читайте далі тут
(Підготувала  Пасічник В.О.)



Міжпредметні зв'язки на уроках англійської мови


Іноземна мова, як ніяка інша дисципліна, відкрита для численних міжпредметних зв’язків, для використання інформації з інших галузей знань.

У сучасній педагогіці значення міжпредметних зв’язків збільшується. Вони сприяють раціоналізації навчального процесу. Адже у світлі сучасних тенденцій до синтезу та інтеграції наукових знань саме між предметні зв’язки є одним з шляхів інтегрування освіти, засобом підвищення загальноосвітнього, загальнокультурного потенціалу наукового складу.

Мета міжпредметних зв’язків під час вивчення іноземної мови залежить від змісту і обсягу міжпредметного матеріалу, ступеня спорідненості навчальних дисциплін чи функціонування мовних одиниць. Найчастіше ці зв’язки використовуються для поповнення та поглиблення знань про мову, вдосконалення мовленнєвих умінь та навичок; порівняння і зіставлення споріднених або відмінних мовних фактів, явищ; для розширення ерудиції учнів, введення нових відомостей про мову чи інші галузі людських знань.

Це пожвавлює навчальний процес з предмета, приносить в заняття неймовірне емоційне пожвавлення непідробний інтерес, зацікавлення, заохочення, і, відповідно, якість навчання сама собою різко підвищується.

При викладанні базового етапу іноземної мови можна використовувати комп’ютери і ті можливості, які вони відкривають. Виконання завдань з мови, використовуючи новітні технології, напряму реалізує взаємозв’язок між предметами.

Застосування предметних знань з географії, біології, літератури, історії, художньої культури, те що неможливо оминути на заняттях іноземної мови. Не кажучи вже про рідну мову, що виражається у зіставленні та порівняльній характеристиці фактів і явищ рідної та іноземної мов. Зіставлення споріднених і порівняння відмінних мовних явищ в різних мовах допомагають глибше осмислити закони розвитку мови, і відповідно, у вивченні в загальному самих предметів, кращого розуміння структури і як рідної так і іноземної мов,.

Зіставний зв'язок можна використовувати під час вивчення різних розділів мови: лексики, фонетики, словотвору, морфології, синтаксису.

Найчастіше між предметні зв’язки встановлюються під час вивчення нового матеріалу, зокрема при з’ясуванні теоретичних питань у формі розповіді або невеличких коментарів у формі бесіди; виконані вправ лексичного, етимологічного, стилістичного характеру або самостійних завдань з розвитку зв’язного мовлення; складанні невеличких доповідей учнів на теми мовознавчого, історичного, літературного характеру, тощо.





Мотивація для вивчення англійської
 
Вивчення англійської мови - це важкий і тривалий процес, що вимагає терпіння, значної концентрації та твердої впевненості в успішності його завершення. Для того щоб домогтися серйозних результатів у навчанні, будь-яка людина має потребу в мотивації, адже без неї первісний ентузіазм проходить дуже швидко і процес вивчення мови перетворюється на рутину.
Тому, перш ніж приступити до освоєння мови, необхідно чітко уявляти, для чого це потрібно та які можливості можуть відкритися. Знання мови сприяє розвитку розумового потенціалу, розширенню світогляду, професійному зростанню, повазі й визнанню серед друзів і колег. До найбільш же сильних мотивуючих факторів, які спонукають людину приступити до вивчення англійської мови, можна віднести:

1. Успішне просування по кар'єрних сходах. Адже працівник, який володіє іноземною мовою, цінується набагато вище. Відповідно, шанси отримати більш високу посаду значно зростають. До того ж є можливість улаштуватись на роботу в іноземну компанію або сміливо вирушати працювати за кордон.
Володіння англійською дозволяє вести листування та переговори з іноземними партнерами, писати наукові праці, статті та публікуватися у закордонних виданнях, що також істотно підвищує кар'єрні перспективи.

2. Можливість навчатися за кордоном. Знаючи мову, можна спробувати свої сили і вступити до іноземного університету або ж пройти стажування за своєю спеціальністю за кордоном.

3. Необмежений доступ до інформації. Англійська мова - це міжнародний засіб спілкування, тому що саме нею проходить більшість міжнаціональних конференцій, форумів, семінарів, видається величезна кількість технічної та наукової літератури. За даними «Вікіпедії», більше 50 % усієї інформації, розміщеної в Інтернеті, опубліковано саме англійською, що відкриває величезні можливості з вивчення будь цікавить тематики.

4. Задоволення власних амбіцій і прагнення до саморозвитку. Успішне освоєння англійської мови - це відмінна можливість продемонструвати наполегливість у досягненні поставленої мети, а також власні інтелектуальні здібності. Вивчення будь-якої мови є й чудовою тренуванням пам'яті, що в подальшому дозволяє легше засвоювати будь-який матеріал.

5. Відсутність мовного бар'єра під час подорожей, адже англійську в якості рідної використовують понад 400 млн осіб, ще близько 1 млрд вільно нею розмовляють. Англійська мова використовується в усіх готелях світу, аеропортах, на вокзалах, у великих музеях, тому її знання автоматично вирішує численні проблеми, з якими може зіткнутись турист під час подорожі. Знання англійської призводить до стирання культурних і національних кордонів, бо людина починає відчувати себе громадянином світу й може легко вступати в контакт із представниками інших народів.

6. Наявність родичів або друзів за кордоном є чудовою мотивацією для вивчення англійської, адже це дозволяє не втрачати родинні та дружні зв'язки, а також не відчувати проблем у спілкуванні з новим членом сім'ї. Крім того, наявність у сім'ї іноземця, яки володіє англійською, сприяє вивченню культури та традицій його країни, а зробити це без знання мови практично неможливо.

7. Можливість насолоджуватися творами мистецтва в оригіналі (книги, пісні, фільми, вистави тощо), адже відомо, що при перекладі з іноземної мови перекладач інтерпретує твір по-своєму. А перегляд фільмів англійською дозволяє не тільки оцінити видовищність картини та її сюжет, а й отримати задоволення від гри акторів, яка повністю втрачається при дубляжі.

8. Допомога своїм дітям при вивченні англійської мови. Знання мови та її постійне вживання в домашніх умовах значно полегшує процес її вивчення дітьми, оскільки навчання буде проходити у природних умовах і без будь-якого примусу. У перспективі ж удасться заощадити значні фінансові кошти, які в подальшому довелось б витратити на репетиторів чи курси вивчення англійської.

Однією з найбільш сильних мотивацій для продовження вивчення мови є отримання першого результату. Адже ніщо так відмінно не мотивує, як наявність позитивного результату при виконанні якої-небудь справи. Поступово прогрес буде ставати все помітнішим, а подальше навчання буде проходити тільки в задоволення. Адже з кожним новим заняттям процес засвоєння матеріалу здійснюється швидше, а значить, і вивчення мови буде просуватись набагато ефективніше.
І головне, пам'ятати, що мотивація - це потужний психологічний інструмент, бо саме вона допомагає не припиняти рух уперед, а наполегливо просуватись до своєї мети й долати всі труднощі у вивченні англійської мови.
За матеріалами: Освіта.ua



ІКТ на уроках іноземної мови. Методичні рекомендації.

У наш час нові інформаційно-комп’ютерні та Інтернет-технології інтенсивно впроваджуються в освітній процес. Сьогодні можна говорити вже про те, що ІКТ та Інтернет - технології є частиною загальної інформаційної культури вчителя та учнів.
Пропонуються деякі кроки, які допоможуть вчителям використовувати інформаційне поле Інтернету для розширення відомостей про країну, мова якої вивчається.